Nájdite si svoju dovolenku
Vybrať kriteriá

Záruka najnižšej ceny
Nakupujte u nás za rovnaké ceny, ako priamo v cestovnej kancelárii, so všetkými výhodami a vernostnými zľavami.

Široká ponuka zájazdov
Vyberte si z ponuky slovenských, českých, rakúskych a nemeckých cestovných kancelárií na jednom mieste.

12 najčastejších otázok

 

1. Ako mám postupovať pri výbere dovolenky?

1. Na začiatok by ste si mali zvoliť destináciu, ktorú chcete na svoj oddych využiť.

 

2. Ďalším dôležitým bodom je transfer. Odkiaľ chcete letieť (z ktorého letiska). Cestovné kancelárie zabezpečujú transfer na jednotlivé letiská, ale len v prípade, že je o tento transfer záujem viacerých klientov, to znamená, že ak ste napríklad z Košíc a letieť budete z Bratislavy, je možný transfer autobusom na letisko v Bratislave, ak o tento transfer v danom termíne nebude mať záujem viac osôb, môže sa stať, že sa budete musieť na letisko dopraviť sami. Táto služba je spoplatnená. Ak ju nevyužijete, peniaze, ktoré ste za ňu uhradili vám budú vrátené.

 

3. Dôležité je vybrať si typ stravovania a ubytovania. Podľa toho akú destináciu ste si vybrali si môžete zvoliť raňajky, polpenziu alebo all inclusive. Typ ubytovania podľa počtu hviezdičiek, ale tiež, či si na svoju dovolenku vyberiete luxusný hotel alebo uprednostníte menší penzión.

2. Ako si zakúpim zájazd?

1. Online  - vyplňte rezervačný formulár a my vás budeme kontaktovať v čo možno najkratšej dobe, spracujeme všetko potrebné a e-mailom vám zašleme zmluvu, ktorú podpíšete a zašlete späť skenovanú e-mailom. Všetky potrebné informácie aj pokyny dostanete tiež e-mailom, alebo ak si ich nemáte kde vytlačiť, pošleme vám ich poštou.

 

2. Osobne v CK - príďte nás navštíviť osobne v kancelárii na Nám. Sv. Egídia v Poprade a my vám radi poradíme pri výbere dovolenky, vytlačíme ponuky, ktoré vás zaujmú a ak sa pre niektorú rozhodnete, je možné ju ďalej riešiť e-mailom, alebo prídete podpísať zmluvu a uhradiť zájazd opäť osobne.

3. Keď vyplním rezervačný formulár, je moja rezervácia záväzná?

Vaša rezervácia pri vyplnení formulára je len predbežná. V čo možno najkratšom čase vás budeme kontaktovať o dostupnosti vybraného termínu a hotela. Ak je termín dostupný, zašleme vám faktúru na úhradu a zmluvu, ktorú je potrebné podpísať a zaslať späť. Po podpísaní zmluvy a úhrade zájazdu je vaša rezervácia záväzná.

4. Kedy sa dozviem ktorá CK zájazd organizuje?

Názov CK je uvedený v zmluve, ktorú dostanete e-mailom na podpis.

5. Je komplexné poistenie zájazdu povinné?

Poistenie zájazdu nie je povinné, avšak určite odporúčame pripoistenie. Každá CK má poistné podmienky uvedené v zmluve. Pripoistiť sa nemusíte iba v CK, spokojne si môžete vybrať vlastné poistenie v ktorejkoľvek poisťovni.


Ak ste si poistenie priplatili nezabudnite si so sebou vziať kartičku, ktorú v poisťovni dostanete a uistite sa, že je na nej telefónne číslo asistenčnej služby. Ak cestujete v rámci Európskej únie, odporúčame vziať si so sebou kartičku vašej zdravotnej poisťovne, prípadne Európsky preukaz zdravotnej poisťovne, ktorý Vám zabezpečí čiastočnú úhradu starostlivosti i v ostatných členských štátoch EÚ.

6. Kedy a ako je potrebné zájazd uhradiť?

Zájazd je potrebné uhradiť vopred v 100% výške. V prípade neskorších odchodov stačí uhradiť zálohu, ktorú individuálne určuje cestovná kancelária, ktorá zájazd organizuje a potom najneskôr 30 dní pred začiatkom zájazdu je potrebné doplatiť zvyšnú sumu. Ak si kupujete last minute alebo first moment ponuku je možné, že predbežná rezervácia bude platná len hodinu - dve. Do tej doby je potrebné podpísať zmluvu a zájazd uhradiť.

7. Je možné meniť údaje v zmluve po podpise a úhrade?

Zmena údajov na zmluve je vo väčšine CK spoplatnená. Závisí od typu zmeny a podmienok danej CK. Ak chcete zmeniť napríklad termín pobytu je dosť možné, že CK, cez ktorú ste si zájazd zakúpili bude požadovať storno poplatok až do výšky 100%. V prípade, že potrebujete zmenu mena na inú osobu, poplatok býva približne 10-20,- Eur (taktiež závisí od konkrétnej CK). Ak potrebujete zmeniť napríklad adresu, alebo dátum narodenia, nemusí byť poplatok žiaden, čo však tiež závisí od toho kam idete na dovolenku a s akou CK.


Napríklad ak idete vlastnou dopravou alebo autobusom, za zmenu mena alebo dátumu (ak boli v zmluve uvedené nesprávne), vám nebude CK účtovať nič. Ak si však kupujete letecký zájazd,  je vhodné pred podpísaním si zmluvu riadne skontrolovať, pretože ak sú podľa nej zakúpené letenky, je pravdepodobné, že za zmenu bude účtovaný poplatok.

8. Kedy dostanem pokyny k zájazdu?

Pokyny sú zväčša dostupné 7-10 dní pred termínom odchodu. Budete mať teda dostatok času na zbalenie. V pokynoch budú uvedené časy odchodov, odletov a podobne a všetky potrebné informácie, ktoré k vašej dovolenke potrebujete. Pri leteckých zájazdoch sa občas stane, že čas odletu sa zmení. Na takúto skutočnosť vás včas upozorníme.

9. Kedy je dobré kúpiť si last minute, alebo first moment?

1. Ak chcem zájazd za dobrú cenu.

 

2. Ak mi nevadí odchod o dva - tri dni, či menej. Platí iba pre last minute.

 

V niektorých prípadoch ak nie ste náročný klient, nakoľko last minute ponuky sú niekedy využívané na dopredaj voľných kapacít, teda cene zodpovedá aj kvalita ubytovacích zariadení, ktoré ostali neobsadené.

10. Kam môžem cestovať len s občianskym preukazom?

1. V  rámci Európskej únie je možné cestovať s občianskym preukazom kdekoľvek.

 

2. Pre deti do 15 rokov, ktoré nemajú občiansky preukaz je nutné zabezpečiť cestovný pas.

11. Aké doklady si musím so sebou vziať a aké doklady potrebujem pre deti?

Najdôležitejší je platný cestovný pas. POZOR! Pri ceste do niektorých destinácií je potrebné, aby pas bol platný aj 3 alebo 6 mesiacov po návrate z krajiny. To, či to vyžadujú práve úrady destinácie, do ktorej sa chystáte vycestovať si môžete jednoducho overiť na stránke ministerstva zahraničných vecí, kde nájdete potrebné informácie ku každej krajine.

 

Platný cestovný doklad je dnes povinný aj pre každé dieťa vrátane novorodenca. Pozrite si bližšie informácie o cestovných pasoch pre deti.

 

Pre prípad straty dokladov by sme vám odporučili urobiť si pred cestou kópiu pasu, občianskeho a vodičského preukazu a uložili si ich niekde inde ako originálne doklady. Možno sa vám to bude hodiť.

 

Ak cestujete s deťmi, ktoré majú iné priezvisko ako vy (ak ste starí rodičia alebo iný príbuzní) je potrebné zadovážiť si pred cestou notársky overené povolenie na vycestovanie s podpisom oboch rodičov.

12. Ktoré poplatky sú povinné?

Povinné sú letiskové a servisné poplatky, palivový poplatok, pobytová taxa alebo miestny poplatok. Tieto sa určite pripočítajú k základnej cene zájazdu. Konečnú cenu zájazdu vám radi vypočítame a zašleme v cenovej ponuke e-mailom.

Prehliadaním tejto stránky vyjadrujete svoj súhlas s používaním súborov cookies. Viac informácií. OK